Trzeba powiedzieć jasno — technologia blockchain ma coraz większy udział, jeżeli chodzi o logistykę i transport. „Chow Tai Fook Jewellery Group”, czyli spółka jubilerska z Honkongu ma zamiar wdrożyć system oparty o blockchain, którego zadaniem będzie monitorowanie transportu minerałów.
Co więcej, Amerykańskie przedsiębiorstwo IBM również pracuje nad nowym systemem (od poinformowania o prowadzeniu prac nad systemem blockchain, wzrost akcji spółki wyniósł 9,70%).
Za opracowanie systemu odpowiada firma Everledger natomiast zabezpieczenie to zasługa platformy IBM Blockchain. Nowa usługa odpowiada za pomoc dotyczącą pochodzenia diamentów i tego, w jaki sposób przedstawia się ich jakość.
Poza tym, dzięki cyfryzacji certyfikatów autentyczności diamentów klient ma pewność, że z upływem czasu nie będzie problemu z uzyskaniem dostępu do zapisu w blockchainie.
Według planów, rozszerzenie działalności ma objąć 10 sklepów detalicznych i 10000 diamentów (przygotowanie do sprzedaży oraz wpisanie do łańcucha bloków). Współpraca pomiędzy Chow Tai Fook, Everledger i IBM to jedna z niewielu inicjatyw, przy których klienci mogą liczyć na bezpośrednie informacje dotyczące klasyfikacji diamentów.
Transport żeglugowy
IBM ma za sobą mnóstwo rozwiązań dotyczących blockchainu, a trzeba także dodać wspieranie i tworzenie systemów we współpracy z ogromnymi korporacjami. Nie tak dawno, bo w sierpniu br., IBM oraz duńska firma A.P. Møller-Mærsk zaczęli pracę nad platformą blockchain „TradeLens” — cele tej platformy to transport morski i usługi logistyczne (Mærsk to światowy gigant, jeśli chodzi o transport kontenerowy w żegludze morskiej).